نرم افزار OCDE

OCDE

نرم افزار OCDE
4.15 (83%) 20 votes

معرفی نرم افزار OCDE

محیطهای مشترک اطلاعاتی  – Common Data Environment – یکی از ابزارهای نوین و به روز جوامع پیشرفته در صنعت ساخت میباشد که بر بکارگیری فناوری اطلاعات در جهت تسهیل فرایندهای جاری این صنعت تمرکز دارد و در سالهای اخیر از هزاره سوم میلادی مورد اقبال و استفاده گسترده ای واقع شده است.

/// به روزرسانی : تعرفه جاری سیستم به منظور اطلاع کاربران محترم به صفحه اضافه شد.

نرم افزار تحت وب ocde

سیستم نرم افزار OCDE (تحت وب) به عنوان ابزاری بومی در این خصوص ارائه شده  و هدف کلی از آن، ایجاد محیطی برای ذخیره سازی، تبادل و بازیابی سیستماتیک کلیه اطلاعات پروژه و تسهیل همکاری ، هماهنگی و ارجاع کارها میان تمامی اعضای پروژه مبتنی بر تکنولوژی های ابر محور میباشد. مخاطبین این نرم افزار را تمامی عوامل دخیل در اجرای پروژه های عمرانی از قبیل شرکتهای پیمانکاری، مدیریت طرح و کارفرمایی تشکیل میدهند که تمایل به فعالیت براساس تکنولوژیهای روز جهانی به منظور افزایش اثربخشی و کارایی سیستم خود دارند.

OCDE کاربران را قادر میسازد پروژه خود را تحت تسلط و کنترل کامل درآورده و هر اطلاعات و پردازشی را از هر مکان و در هر زمان دریافت کنند و در عین حال تمامی ارجاعات و وظایف خود و همکاران را به صورت سیستماتیک انجام دهند.

نرم افزار OCDE

در ادامه به برخی از ویژگیهای این سیستم نوین اشاره می گردد:

1- سیستم آنلاین دخیره سازی اطلاعات و اسناد پروژه به صورت کاملا طبقه بندی شده و مجزا (صورت وضعیت ها، صورتجلسات، دستورکارها، قیمت جدید، نقشه، لایحه تاخیرات، برنامه زمانبندی، تصاویر پروژه ، مکاتبات و …) با امکان ضمیمه سازی پیوست ها و  لینک به مکاتبات مربوطه. همچنین حسب مورد امکان ارجاع کار به دیگر کاربران و ثبت گردشکارها نیز برای برخی از این اسناد از قبیل صورت وضعیتها و قیمت جدید در سیستم لحاظ شده است.

نرم افزار ocde

2- دسترسی آنلاین  از هر مکان و هر زمان به اطلاعات، اسناد و مکاتبات پروژه (با قابلیت جستجوی چندین معیاره ) با امکان بازیابی ضمائم و پیوست های مربوطه که در اختیار کابران و عوامل ستادی پروژه (بر اساس دسترسی های تعریف شده ) قرار می گیرد

نرم افزار مدیریت پروژه ocde

3- ثبت و دسترسی آنلاین به اطلاعات عوامل پروژه، ساختار شکست، فعالیت های پروژه با امکان ثبت برنامه زمانبندی

4- مدیریت منابع (مصالح، تجهیزات، نیروی انسانی ، پیمانکاران جز، تامین کنندگان و ..) با قابلیت درج سوابق ورود و خروج آنها؛ و همچنین سوابق قرادادی و مالی مربوط به پیمانکاران جز وتامین کنندگان

4- پردازش هوشمند ، بررسی و تحلیل کلیه اطلاعات، منابع و فعالیت های پروژه  و ارائه شاخص های مربوطه به صورت به روز شده (نظیر پیشرفت فیزیکی، پیشرفت ریالی، تعداد افراد شاغل و ..)

مصالح OCDE

5- ثبت و دریافت آنلاین گزارش روزانه  با امکان لینک مستقیم به اطلاعات بخش فعالیت های پروژه و همچنین بخش منابع نظیر نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین آلات (بدون نیاز به ورود اطلاعات به صورت دستی)

گزارش روزانه OCDE

6- سیستم آنلاین ارجاع کار به کاربران و همچنین امکان ثبت  رخدادها، مشکلات و ..

7- امکان تعریف دسترسی ها و اعمال محدودیت برای استفاده هر کاربر از نرم افزار

8- دشبورد اختصاصی برای هر کاربر با امکان مشاهده آلرت ها و وظایف ارجاع شده به آنها به صورت کاملا به روز شده

9- و بسیاری از امکانات دیگر

 

در این نرم افزار،  ارتباطات، همکاری ها و ارجاعات پروژه همگی در قالب یک بستر مشترک انجام میگیرد که اثربخشی سیستم اجرای پروژه را به شدت ارتقا می بخشد.

 

OCDE

 

باید دقت داشت که سیستم ابر محور تنها به مفهوم محیطی برای ذخیره  و بازیابی اطلاعات نیست بلکه نکته کلیدی قدرت پردازش هوشمند حجم عظیمی از اطلاعات میباشد که سیستم OCDE به خوبی این مهم را لحاظ کرده است.

این بستر اطلاعاتی با توجه به ابرمحور بودن خود از هر مکان و در هر زمان قابل دستیابی است. اختصاصی بودن سرورها و بکارگیری اصول امنیت اطلاعات به کاربران این اطمینان را میدهد که هر سندی تنها در زمان معین برای افراد مجاز قابل دستیابی خواهد بود.

همانگونه که امروزه تصور اینکه بدون ایمیل و شبکه های اجتماعی به فعالیت روزمره خود بپردازید غیرممکن به نظر میرسد، با استفاده از محیطهای مشترک اطلاعاتی از قبیل OCDE ، کاربران به زودی در می یابند که این سیستم حلقه مفقوده فعالیت حرفه ای آنها بوده است.

OCDE

تعرفه جاری (معتبر از 97/6/1 تا اطلاع ثانوی)

استقرار سیستم ocde در حال حاضر به سه طریق قابل انجام است که قیمتهای مربوطه نیز براین اساس متغیر خواهد بود:

1- (سازمانهای کوچک و کاربری پایلوت) استقرار نسخه استاندارد بدون امکان سفارشی سازی صفحات و ماژولها بر روی دامین اصلی سیستم ocde با فضای میزبانی 5 گیگابایت و بدون محدودیت تعداد کاربر و پروژه:

در این حالت هزینه برای سال اول برابر با 4 میلیون تومان و برای سالهای آتی 80 درصد مبلغ اولیه پلن جاری خواهد بود. این پلن همچنین میتواند برای سازمانهای متوسط و بزرگ که نیاز به استقرار سیستم به صورت پایلوت و آزمایشی دارند نیز قابل توصیه است. راه اندازی سیستم در این حالت حداکثر ظرف سه روز کاری از زمان پرداخت اینترنتی هزینه انجام خواهد گرفت.

 

2- ( مختص کلیه سازمانها و روش توصیه شده)  استقرار سیستم بر روی سرور اشتراکی و بر روی دامین اختصاصی مشتری با اختصاص فضای ذخیره سازی 5 الی 20 گیگابایت و بدون محدودیت تعداد کاربر و پروژه:

در این حالت هزینه بدون سفارشی سازی برای سال اول به همراه هزینه های پیاده سازی بر روی دامین اختصاصی کارفرما بسته به فضای اختصاص یافته بین 6 تا 7 میلیون تومان میباشد. (به همراه پشتیبانی و بک آپ منظم بر روی هاست تحت مالکیت کارفرما) برای سالهای بعد هزینه پشتیبانی، نگهداری و اختصاص فضای میزبانی 60 درصد مبلغ اولیه پلن جاری خواهد بود.

زمان راه اندازی برابر با 7 روز کاری خواهد بود.

3- (سازمانهای بزرگ) استقرار سیستم بر روی سرور اختصاصی کارفرما (ترجیحا در دیتاسنترهای معتبر و در صورت نیاز کارفرما بر روی سرور محلی ایشان که کلیه پیش نیازها و بسترهای لازم بر روی آن توسط کارفرما کانفیگ شده است):

در این حالت هزینه اولیه (شامل لایسنس نرم افزار) برای سال اول برابر با 25 میلیون تومان و برای سالهای بعدی بابت پشتیبانی برابر با 20% مبلغ اولیه پلن جاری خواهد بود. شایان ذکر است در این پلن کلیه مسئولیت نگهداری از سرور و رفع مشکلات نرم افزاری احتمالی، امنیت اطلاعات،  پشتیبان گیری و تضمین آپ تایم بر عهده کارفرما خواهد بود.

مدت زمان راه اندازی در این حالت پس از ارائه اطلاعات سرور به کارشناسان ما برابر با 20 روز کاری خواهد بود.

شایان ذکر است عملکرد سیستم در هر دو حالت کاملا مشابه است و صرفا در صورت نیاز سازمانها به سرور اختصاصی و تحت مالکیت خود روش دوم توجیه خواهد داشت.

 

جهت  دریافت اطلاعات بیشتر با ما به آدرس Info@ocpm.ir مکاتبه نموده یا با شماره 44803400-021  (گروه مهندسی ocpm) تماس حاصل فرمائید.

جایگاه CDE در جهان

صنعت ساخت در سطح جهان، به کمترین تطابق با تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات شهره بوده است که از اوایل هزاره سوم حرکتهایی برای جبران این عقب ماندگی اتفاق افتاد است و این اقدامات از کشورهای پیشرفته آغاز و به دیگر مناطق گسترش یافته است. ایده محیطهای مشترک اطلاعاتی   (CDE   (Common Data Environment   یکی از ابزارهایی بوده است که در این راستا معرفی و مورد اقبال روز افزون قرار گرفته است و هم اکنون این ابزار در ایران نیز تحت عنوان OCDE ارائه شده است.

 گروه مهندسی OCPM که سابقه بومی سازی و ارائه راهکارهای نوین در سطح ایران در صنعت ساخت را داشته است، پس از دوره مطالعات، طراحی و پیاده سازی و آزمایش چندین ساله، هم اکنون محصول جدید و نوین خود را تحت عنوان (OCDE) ارائه کرده است که به فعالین صنعت ساخت امکان بهره گیری از این ایده نوین جهانی را ارائه میکند.

OCDE OCDE

معرفی گروه مهندسی OCPM

گروه مهندسی OCPM که هم اکنون به برندی آشنا برای فعالین حرفه ای BIM در ایران تبدیل شده ، به عنوان مشاور تخصصی  در زمینه پیاده سازی متدولوژی مدلسازی اطلاعات ساختمان  از سال 1392 مشغول به فعالیت بوده است. با توجه به نیازها و خلأهای موجود، این فعالیت در سالهای ابتدایی عمدتا با تمرکز بر تحقیق و توسعه انجام یافته و در ادامه در کنار ارائه مشاوره حرفه ای به پروژه ها، در راستای ایجاد زیرساختهای فنی و نرم افزاری مورد نیاز جهت پیاده سازی صحیح BIM فعال بوده است.  پس از تکمیل زنجیره ابزارهای فوق، فعالیتهای OCPM وارد مرحله جدیدی شده و با راهکارهایی بومی و منحصر به فرد در کنار دانش فنی تخصصی، در حال همکاری حرفه ای با کارفرمایان پروژه ها میباشد.

با توجه به اینکه BIM در ایران به تدریج از سوی کارفرمایان و مشاورین معتبر و پیشرو مورد اقبال قرار گرفته و در برخی پروژه های شاخص بکارگیری بخشهایی از آن در چندسال اخیر آغاز شده است، OCPM به منظور ارتقای این پیاده سازی با فراهم نمودن زیرساختهای تخصصی و نرم افزاری  در کنار جامعه حرفه ای صنعت ساخت مشغول به فعالیت بوده و نقشی موثر در توسعه دانش پایه ای و نرم افزاری متدولوژی BIM در ایران ایفا نماید.

این شرکت هم اکنون نه به عنوان مصرف کننده صرف دانش و ابزارهای جهانی بلکه به عنوان تولید کننده راهکارها و ابزارهای بومی و اختصاصی BIM  در ایران فعالیت دارد و روبوت متره و برآورد BIMKAR  شاهدی گویا بر این مدعاست که  میتوان آنرا اولین ابزار برآورد و مدیریت مستقیم هزینه در محیط Autodesk Revit  در سطح جهان قلمداد نمود که هم اکنون مراحل ارائه ویرایش بین المللی آن در جریان است. همچنین نرم افزار IPlus به عنوان نرم افزار ابر محور ایرانی که امکانن مدیریت جامع اطلاعات مدلهای BIM را در قالب محیط مشترک کاری (CDEE) میان عوامل مختلف پروژه در اختیار کاربران قرار میدهد از دیگر محصولات شاخص این گروه میباشد که هم اکنون در حال بهره برداری میباشد.

OCPM مشاورین تخصصی مدلسازی اطلاعات ساختمان

تولید اینگونه نرم افزارهای ضروری  با تاکید بر تکنولوژی های ابرمحور  ، انتشار شش کتاب تخصصی در این حیطه، برگزاری اولین دوره آموزش برنامه ریزی و کنترل پروژه ها مبتنی بر BIM در دانشگاه پارس و ارائه مشاوره به برخی از پروژه های شاخص، از نکات تمایز این گروه میباشد. کارفرمایان علاقه مند میتوانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما از طریق شماره های ذیل این صفحه تماس حاصل فرمایند.

OCPM مفختر است که با ارائه دو جلد کتاب آموزش نرم افزار قدرتمند Navisworks از سال 94 در سطح ایران که در زمره معدود مراجع آموزشی این نرم افزار در سطح بین المللی به حساب میرود نقشی موثر در گسترش به کارگیری این ابزار ضروری BIM در ایران ایفا نماید که مورد استقبال فعالین حرفه ای و آکادمیک قرار گرفته است.

شایان ذکر است با توجه به نیاز موجود در بخش حرفه ای و گستردگی مباحث مرتبط با BIM، هم اکنون گروه مهندسی OCPM پکیج راهنمای پیاده سازی BIM در سازمانها را منتشر کرده است که به عنوان اولین گام برای حرکت در این راستا در اختیار سازمانها و شرکتهای محترم قرار میگیرد. مطالعه این بسته جهت کسب اطلاعات اولیه و ایجاد ادبیات مشترک به عنوان پیش نیاز اقدامات دیگر در چرخه خدمات OCPM خواهد بود. اخیرا با آماده سازی بستر نرم افزاری و سخت افزاری مربوطه، استفاده از تکنولوژی واقعیت مجازی برای مقاصد مرور طراحی و پرزنت پروژه نیز به شرح خدمات OCPM برای کارفرمایان افزوده شده است که میتواند تاثیر ملموسی بر ارتقای فروش ایشان در فضای رقابتی فعلی ایجاد نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت ارائه محصولات گروه مراجعه فرمایید.